ΠΑΡΑΔΟΣΗ: σχολικά εγχειρίδια
Διδάσκων: Καραγιώργος Δημήτρης
Ερωτήσεις Εξεταστέας Ύλης
1. Ορισμός του Αναλυτικού Προγράμματος.
2. Ο ρόλος και ο συμβολισμός του σχολικού βιβλίου.
3. Τι εννοούμε με το πρόταγμα: «τα σχολικά βιβλία οφείλουν να εμπεριέχουν ό,τι υπαγορεύει η επιστημονική έρευνα»;
4. Τι εννοεί το πρόταγμα: «το αναλυτικό πρόγραμμα οφείλει να συνοψίζει τη συλλογική συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας, σε ό,τι αφορά στο σκοπό και τους στόχους του»;
5. Ιστορικά, ποια βιβλία ή συγγράμματα αξιοποιήθηκαν σαν σχολικά εγχειρίδια, στα πρώτα σχολεία του νεοελληνικού κράτους;
6. Γιατί «νοιάζεται» η εξουσία για τα σχολικά βιβλία;
7. Ορισμός «λανθάνοντος» αναλυτικού προγράμματος.
8. Κάποια/ος που γνωρίζει Λατινικά, μπορεί να μου εξηγήσει τι εννοεί ο Βολτέρος με τον ορισμό του έργου τέχνη ως «natura plus homo”;
9. Που έγκειται η σημαντικότητα του «πολλαπλού βιβλίου», από το «μοναδικό βιβλίο» και γιατί τόσος θόρυβος περί αυτά;
10. Πότε πρωτοθεσμίστηκε το «πολλαπλό» σχολικό βιβλίο, στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα;
11. Μπορεί το σχολικό βιβλίο να λειτουργήσει ως φορέας κοινωνικής αλλαγής, και με ποιο τρόπο;
12. Ποιος οφείλει να είναι ο ρόλος του σχολικού εγχειριδίου στη μαθησιακή διαδικασία ;
13. Θεωρείτε πως με την τηλεδιδασκαλία - μάθηση, τους διαδραστικούς πίνακες και τα λοιπά παραφερνάλια της «πολυμεσικής» τεχνολογίας, απαξιώνεται ο ρόλος του σχολικού βιβλίου;
14. Τι εννοείται με τη φράση: «η εικόνα ενσαρκώνει ρητά και άρρητα ή λανθάνοντα νοήματα ενός προτάγματος»;
15. Τι εννοούμε με τον όρο «σταθμισμένη» γνώση;
16. Ποια είναι τα συνήθη «προβλήματα» με τις ιστορικές εικονογραφήσεις;
17. Πώς θα συνοψίζατε και θα αντιδιαστέλλατε την «συντηρητική», από τη «φιλελεύθερη» πολιτική για τα σχολικά εγχειρίδια;
18. Πώς λειτουργεί «κοινωνικοποιητικά» το σχολικό βιβλίο;
19. Πώς θα ορίζατε τον εικονικό αλφαβητισμό;
20. Γιατί μια εικόνα είναι «χίλιες λέξεις»;
21. Η εικόνα που «συμπληρώνει» το κείμενο, οφείλει να βοηθά στη συμπλήρωση και αφομοίωση του κειμένου ή στην υπέρβασή του;
22. Τι εννοείται με τη ρήση: «το κείμενο νοηματοδοτεί στάσεις και πεποιθήσεις ενός προσώπου ή μιας κοινωνίας;
23. Το σχολικό βιβλίο οφείλει να εμπεριέχει κοινωνικές αναπαραστάσεις που βιώνει το παιδί στην καθημερινή του ζωή, ή να του προσφέρει ερεθίσματα για την υπέρβαση της «ασχήμιας της ζωής» (ρατσισμό, σεξισμό, ξενοφοβία, στερεοτυπική προσέγγιση κοινωνικών θεμάτων, κ.λπ.;
24. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μιας «αποτελεσματικής εικόνας» στο σχολικό βιβλίο;
25. Ποιος, και γιατί, «νομιμοποιείται» να εκφράζει τη συλλογική συνείδηση του ελληνικού λαού, σε ό,τι αφορά στους: σκοπό, στόχους και περιεχόμενα του αναλυτικού προγράμματος;
26. Ποιες είναι οι συναισθηματικές και ενσυναισθητικές προϋποθέσεις του μαθητή για την ανάγνωση και κατανόηση μιας απεικόνισης, στο σχολικό βιβλίο;
27. Μπορεί να αξιοποιηθεί «έντιμα» μια εικόνα στο μάθημα της Ιστορίας;
28. Οι άνθρωποι έγραψαν, μίλησαν ή ζωγράφισαν πρώτα; Κάποια παραδείγματα;
29. Μπορεί, ένα έργο τέχνης, να θεωρηθεί «αξιόπιστη πηγή» στο μάθημα της Ιστορίας και ποια προβλήματα, συνήθως, προκύπτουν από τη αξιοποίησή του;
30. Τι εννοείται με το φράση: «η μάθηση που πραγματοποιείται μέσω της τέχνης είναι «λυτρωτική»;
Καλή διασκέδαση, γιατί πρέπει να παίζετε παιδευόμενοι…
Η εξέταση θα είναι προφορική, στο γραφείο του διδάσκοντα,
την Πέμπτη 9 – 2 – 2012, και ώρες 09:00 - 15:00 .
Όσες /οι έχουν απαλλακτικές εργασίες, παρακαλούνται να τις καταθέσουν προσωπικά στο διδάσκοντα, είτε την ημέρα της εξέτασης ή τις ακόλουθες ημερομηνίες:
Δευτέρα, 30 – 1 – 12, Τετάρτη 1 – 2 – 12, Παρασκευή, 3 – 2 – 12
και Δευτέρα 6 – 2 – 12, ώρες: 10:00 – 14:00.
Διδάσκων: Καραγιώργος Δημήτρης
Ερωτήσεις Εξεταστέας Ύλης
1. Ορισμός του Αναλυτικού Προγράμματος.
2. Ο ρόλος και ο συμβολισμός του σχολικού βιβλίου.
3. Τι εννοούμε με το πρόταγμα: «τα σχολικά βιβλία οφείλουν να εμπεριέχουν ό,τι υπαγορεύει η επιστημονική έρευνα»;
4. Τι εννοεί το πρόταγμα: «το αναλυτικό πρόγραμμα οφείλει να συνοψίζει τη συλλογική συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας, σε ό,τι αφορά στο σκοπό και τους στόχους του»;
5. Ιστορικά, ποια βιβλία ή συγγράμματα αξιοποιήθηκαν σαν σχολικά εγχειρίδια, στα πρώτα σχολεία του νεοελληνικού κράτους;
6. Γιατί «νοιάζεται» η εξουσία για τα σχολικά βιβλία;
7. Ορισμός «λανθάνοντος» αναλυτικού προγράμματος.
8. Κάποια/ος που γνωρίζει Λατινικά, μπορεί να μου εξηγήσει τι εννοεί ο Βολτέρος με τον ορισμό του έργου τέχνη ως «natura plus homo”;
9. Που έγκειται η σημαντικότητα του «πολλαπλού βιβλίου», από το «μοναδικό βιβλίο» και γιατί τόσος θόρυβος περί αυτά;
10. Πότε πρωτοθεσμίστηκε το «πολλαπλό» σχολικό βιβλίο, στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα;
11. Μπορεί το σχολικό βιβλίο να λειτουργήσει ως φορέας κοινωνικής αλλαγής, και με ποιο τρόπο;
12. Ποιος οφείλει να είναι ο ρόλος του σχολικού εγχειριδίου στη μαθησιακή διαδικασία ;
13. Θεωρείτε πως με την τηλεδιδασκαλία - μάθηση, τους διαδραστικούς πίνακες και τα λοιπά παραφερνάλια της «πολυμεσικής» τεχνολογίας, απαξιώνεται ο ρόλος του σχολικού βιβλίου;
14. Τι εννοείται με τη φράση: «η εικόνα ενσαρκώνει ρητά και άρρητα ή λανθάνοντα νοήματα ενός προτάγματος»;
15. Τι εννοούμε με τον όρο «σταθμισμένη» γνώση;
16. Ποια είναι τα συνήθη «προβλήματα» με τις ιστορικές εικονογραφήσεις;
17. Πώς θα συνοψίζατε και θα αντιδιαστέλλατε την «συντηρητική», από τη «φιλελεύθερη» πολιτική για τα σχολικά εγχειρίδια;
18. Πώς λειτουργεί «κοινωνικοποιητικά» το σχολικό βιβλίο;
19. Πώς θα ορίζατε τον εικονικό αλφαβητισμό;
20. Γιατί μια εικόνα είναι «χίλιες λέξεις»;
21. Η εικόνα που «συμπληρώνει» το κείμενο, οφείλει να βοηθά στη συμπλήρωση και αφομοίωση του κειμένου ή στην υπέρβασή του;
22. Τι εννοείται με τη ρήση: «το κείμενο νοηματοδοτεί στάσεις και πεποιθήσεις ενός προσώπου ή μιας κοινωνίας;
23. Το σχολικό βιβλίο οφείλει να εμπεριέχει κοινωνικές αναπαραστάσεις που βιώνει το παιδί στην καθημερινή του ζωή, ή να του προσφέρει ερεθίσματα για την υπέρβαση της «ασχήμιας της ζωής» (ρατσισμό, σεξισμό, ξενοφοβία, στερεοτυπική προσέγγιση κοινωνικών θεμάτων, κ.λπ.;
24. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μιας «αποτελεσματικής εικόνας» στο σχολικό βιβλίο;
25. Ποιος, και γιατί, «νομιμοποιείται» να εκφράζει τη συλλογική συνείδηση του ελληνικού λαού, σε ό,τι αφορά στους: σκοπό, στόχους και περιεχόμενα του αναλυτικού προγράμματος;
26. Ποιες είναι οι συναισθηματικές και ενσυναισθητικές προϋποθέσεις του μαθητή για την ανάγνωση και κατανόηση μιας απεικόνισης, στο σχολικό βιβλίο;
27. Μπορεί να αξιοποιηθεί «έντιμα» μια εικόνα στο μάθημα της Ιστορίας;
28. Οι άνθρωποι έγραψαν, μίλησαν ή ζωγράφισαν πρώτα; Κάποια παραδείγματα;
29. Μπορεί, ένα έργο τέχνης, να θεωρηθεί «αξιόπιστη πηγή» στο μάθημα της Ιστορίας και ποια προβλήματα, συνήθως, προκύπτουν από τη αξιοποίησή του;
30. Τι εννοείται με το φράση: «η μάθηση που πραγματοποιείται μέσω της τέχνης είναι «λυτρωτική»;
Καλή διασκέδαση, γιατί πρέπει να παίζετε παιδευόμενοι…
Η εξέταση θα είναι προφορική, στο γραφείο του διδάσκοντα,
την Πέμπτη 9 – 2 – 2012, και ώρες 09:00 - 15:00 .
Όσες /οι έχουν απαλλακτικές εργασίες, παρακαλούνται να τις καταθέσουν προσωπικά στο διδάσκοντα, είτε την ημέρα της εξέτασης ή τις ακόλουθες ημερομηνίες:
Δευτέρα, 30 – 1 – 12, Τετάρτη 1 – 2 – 12, Παρασκευή, 3 – 2 – 12
και Δευτέρα 6 – 2 – 12, ώρες: 10:00 – 14:00.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου