Σάββατο 31 Μαρτίου 2012

Ολόκληρη η κοινωνική πρόταση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ

Παρουσιάστηκε χθες σε ένα κατάμεστο απο κόσμο αμφιθέατρο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο η Κοινωνική Πρόταση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ για τους φοιτητιές και τους σπουδαστές. Σε εποχές που η κοινωνία μας δοκιμάζεται καθημερινά από τις συνέπειες της κρίσης είναι βασικό καθήκον της Πολιτείας να θεσπίσει μέτρα με τα οποία θα θωρακίσει τους νέους που σπουδάζουν. Πρόκειται για τη γενιά που θα αποτελέσει το αύριο της Ελλάδας και την ελπίδα για την ανάκαμψη της χώρας.
Σε αυτά τα πλαίσια, με κεντρικό σύνθημα «Είμαστε η γενιά που τα αλλάζει όλα» η κοινωνική πρόταση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ περιλαμβάνε μεταξύ άλλων:

Κοινωνική Μέριμνα για τους φοιτητές και σπουδαστές:
-Οικονομική ενίσχυση των φοιτητών – σπουδαστών με τη χρήση προαιρετικών άτοκων δανείων.
Ειδική μέριμνα για φοιτητές - σπουδαστές που οι γονείς τους είναι άνεργοι ώστε να μπορούν να παίρνουν το επίδομα ενοικίου
Μέσα από τη σύμπραξη των ιδρυμάτων και ιδιωτών (ΣΔΙΤ) δημιουργία νέων εγκαταστάσεων με εστίες, αξιοποιώντας τη δημόσια περιουσία.
-Διεύρυνση των κοινωνικοοικονομικών κριτηρίων βάσει των οποίων θα γίνονται δεκτοί οι φοιτητές και οι σπουδαστές στις φοιτητικές εστίες.
-Δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο σε όλους τους χώρους των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
-Επαναφορά της επιδότησης φορητών υπολογιστών.
-Παροχή δωρεάν πακέτων εκμάθησης στους φοιτητές-σπουδαστές.
-Μείωση 10% στα παράβολα για τις συναλλαγές των φοιτητών με το δημόσιο
-Επανεξέταση των κριτηρίων μετεγγραφής
-Δημιουργία Κέντρου Ψυχολογικής Υποστήριξης Φοιτητών - σπουδαστών σε κάθε Πανεπιστήμιο και ΤΕΙ
-Αξιοποίηση μη χρησιμοποιούμενων χώρων στα Ιδρύματα για τη δημιουργία υποδομών ατομικής και ομαδικής άθλησης
-Μείωση των φοιτητικών εισιτηρίων σε αστικά και υπεραστικά ΜΜΜ κατά 50%.

Ενίσχυση της φοιτητικής απασχόλησης και επιχειρηματικότητας:
-Απασχόληση προπτυχιακών Φοιτητών - Σπουδαστών σε ερευνητικά προγράμματα των ΑΕΙ.
-Μερική απασχόληση φοιτητών ή σπουδαστών στη διοικητική και τεχνική υποστήριξη των Ιδρυμάτων.
-Οργάνωση προγραμμάτων παροχής εθελοντικής εργασίας προς κοινωφελείς φορείς και ιδρύματα.
-Ευέλικτα προγράμματα μαθημάτων για τους εργαζόμενους φοιτητές – σπουδαστές.
-Προσμέτρηση της πρακτικής άσκησης ως προϋπηρεσία στον Ιδιωτικό και το Δημόσιο τομέα.
-Ενίσχυση της φοιτητικής επιχειρηματικότητας (Startups)

Παροχή πιστοποίησης ατομικών δεξιοτήτων:
- Απόκτηση Επάρκειας Γνώσης Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
-Δημιουργία Κέντρων Γλωσσομάθειας

Μεταρρυθμίσεις για βελτίωση της φοιτητικής καθημερινότητας:
-Δημιουργία του Κέντρου Εξυπηρέτησης Φοιτητών (ΚΕΦ).
-Σύσταση ειδικής Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής (ΑΔΑ) για την προάσπιση των συμφερόντων των φοιτητών και σπουδαστών.
-Απλούστευση των διαδικασιών και ελαχιστοποίηση της χρονικής τους διάρκειας για την εξυπηρέτηση φοιτητών και σπουδαστών με αναπηρία
-Δημιουργία της «Κάρτας Φοιτητή - Σπουδαστή»

Αποτελεσματικότερη Σύνδεση της Εκπαίδευσης με την Αγορά Εργασίας:
-Ριζική αναμόρφωση των Γραφείων Διασύνδεσης και Σταδιοδρομίας.
-Ύπαρξη Συμβούλου Σταδιοδρομίας
-Στήριξη της Νεανικής Επιχειρηματικότητας

Read more »

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

Από το 2013 θα εφαρμοστεί ο νόμος για Ανώτατη Εκπαίδευση


Από το 2013 θα εφαρμοστεί (όπως φαίνεται) ο νόμος για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαν την Πέμπτη ο υπουργός Παιδείας Γιώργος Μπαμπινιώτης με τον πρωθυπουργό Λουκά Παπαδήμο, συμφωνήθηκε μεν η πλήρης εφαρμογή του νόμου, αλλά από το επόμενο έτος.

Για την απόφασή τους, με την οποία παρακάμπτεται ο ισχύων νόμος που υπερψηφίστηκε με μεγάλη πλειοψηφία στη Βουλή, οι δύο άνδρες επικαλούνται τα χρηματοδοτικά προβλήματα των ΑΕΙ για το 2012.

 
Την Τετάρτη ο Γιώργος Μπαμπινώτης, ανέθεσε στις συγκλήτους των πανεπιστημίων να εγκρίνουν τους προϋπολογισμούς των ιδρυμάτων για την φετινή χρονιά. Σύμφωνα με το νέο νόμο για να γίνει αυτό θα έπρεπε να εκλέξουν συμβούλια διοίκησης. Όρισε επίσης επταμελή επιτροπή η οποία έως τις 15 Μαΐου θα πρέπει να έχει συντάξει πόρισμα σχετικά με τα προβλήματα από το νέο νόμο.

«Ο σημερινός Υπουργός Παιδείας,  σε σχέση με τα ΑΕΙ, καλείται να αντιμετωπίσει μια έκρυθμη κατάσταση, κατά την  οποία σε κανένα από τα είκοσι τέσσερα (24) πανεπιστήμια της χώρας δεν έχει εκλεγεί το προβλεπόμενο Συμβούλιο Διοίκησης. Μόνο σε επτά (7) από τα δεκαέξι (16) ΤΕΙ έχει εκλεγεί Συμβούλιο. Τελικά, τα ΑΕΙ φαίνονται να οδηγούνται σε αδιέξοδο και ένας νόμος που έχει ψηφισθεί με μεγάλη πλειοψηφία από τη Βουλή το 2011 στην πράξη δεν εφαρμόζεται.

Ο νέος νόμος για τα Πανεπιστήμια δεν μπορεί να εφαρμοστεί ούτε με απειλές ούτε με ανταρσία ούτε με αστυνομικές δυνάμεις» δήλωνε νωρίτερα σε ανακοίνωσή του ο υπουργός Παιδείας, ο οποίος άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο παραίτησής του.

«Η νέα Κυβέρνηση που θα προέλθει από τις επικείμενες εκλογές και η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πρέπει να βρει εδραιωμένο ένα κλίμα εμπιστοσύνης, συνεννόησης και συνεργασίας με τα πανεπιστήμια, ώστε να εφαρμοσθεί ο νόμος με όποιες βελτιώσεις και να επιλυθούν τα προβλήματα» τονίζει, ο υπουργός επισημαίνοντας ότι ο διάλογος που έχει ξεκινήσει με τις πανεπιστημιακές αρχές για βελτίωση του νόμου για να καρποφορήσει δεν μπορεί να ξεκινάει με απειλές όπως είναι η διακοπή της χρηματοδότησης των ΑΕΙ, που αν ποτέ πραγματοποιηθεί θα οδηγήσει σε διακοπή της λειτουργίας των πανεπιστημίων και σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις.

Ο κ.Μπαμπινιώτης καταλήγοντας ξεκαθάριζε ότι «αναλαμβάνοντας την ευθύνη του Υπουργείου παιδείας το μόνο που προσπαθώ είναι να λύσω υπαρκτά προβλήματα που απασχολούν την ελληνική οικογένεια σε μια κρίσιμη περίοδο: πανελλαδικές εξετάσεις, βιβλία στα σχολεία για την επόμενη χρονιά, προετοιμασία για ουσιαστικές αλλαγές στην Παιδεία και στο σύστημα εξετάσεων για τα ΑΕΙ, ηρεμία και διάλογος για τις αλλαγές στα πανεπιστήμια. Η εξέλιξη των πραγμάτων τις επόμενες ημέρες θα δείξει αν έχει νόημα να συνεχίσω αυτή την προσπάθεια.»


πηγή skai.gr και esos.gr
Read more »

Τρίτη 27 Μαρτίου 2012

Ανακοίνωση μαθήματος «Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη ΙΙ» (ΒΟ3Π02). Διδάσκουσα Βενιανάκη Αικατερίνη. [23-3-2012]


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ



Το Σάββατο 31-3-2012 κι ώρα 11.30-14.30 στην αίθουσα Δ1 Α θα γίνει  αναπλήρωση του μαθήματος   «Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη ΙΙ» (ΒΟ3Π02).

Τη Δευτέρα 2-4-2012  (17.30-20.30)  το μάθημα δε θα πραγματοποιηθεί λόγω απουσίας της διδάσκουσας. Η ημερομηνία για την αναπλήρωση του μαθήματος θα ανακοινωθεί αμέσως μετά τις διακοπές του Πάσχα. 

                                                       Η διδάσκουσα
                                                       Βενιανάκη Αικατερίνη
Read more »

Αλλαγή ώρας/αναπλήρωση μαθήματος «Η Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών στην Ευρώπη και τον Κόσμο» (A14Π03). Διδάσκων: Κ. Καρράς [23-3-2012]

πατήστε εδώ
Read more »

Η Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών στην Ευρώπη και τον Κόσμο

πατήστε εδώ
Read more »

Σάββατο 24 Μαρτίου 2012

25η Μαρτίου!

25η Μαρτίου. Μέρα Χριστιανισμού. Μέρα Ελληνισμού. Διπλή γιορτή, διπλή χαρά, διπλό το σημερινό  πανηγύρι!

Ως χριστιανοί γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Πανηγυρίζουμε το κοσμοσωτήριο μήνυμα, το «Χαίρε Κεχαριτωμένη ο Κύριος μετά σου». 

Ως Έλληνες γιορτάζουμε και πανηγυρίζουμε την ηρωική επανάσταση του ’21 ενάντια στον τουρκικό ζυγό.

400 χρόνια «όλα τα ΄σκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά». Και ξαφνικά, «εκεί που πάει να σκύψει με το σουγιά στο κόκκαλο», αυτός ο λαός ορθώνει ανάστημά και βροντοφωνάζει με θαυμαστή παρρησία, προς κάθε κατεύθυνση «Χαίρε ώ χαίρε ελευθεριά».

Ένας λαός που αν είχε μονάχα λογική θα είχε χαθεί στο διάβα της ιστορίας ή θα γέμιζε, ακόμη και σήμερα, πεσμένος στα γόνατα, τους ναργιλέδες και τα χαρέμια των αφεντάδων. Αυτός ο λαός όμως, μια ανοιξιάτικη μέρα «στη ζωή ξαναφαίνεται….» ωραίος και ανεπανάληπτος ,πηδάει απ’ την όχθη της λογικής και φτάνει στα σύνορα της ποίησης και του θρύλου.

Ε ναι λοιπόν. Γι αυτό που «άλλοι το λεν ελευθεριά κι άλλοι το λεν Ελλάδα» αυτός ο λαός μάχεται στους αιώνες.

Από τον Λεωνίδα, στο μαρμαρωμένο βασιλιά και από εκεί στο Μανιάκι
«Από την Ήπειρο στο Μοριά κι απ’ το σκοτάδι στη λευτεριά
το πανηγύρι κρατάει χρόνια στα μαρμαρένια του χάρου αλώνια».

Ο καημός για λευτεριά γίνεται καριοφίλι που βροντολογά σ’ όλες τις βουνοκορφές και δεν αφήνει ήσυχο τον τύραννο. Γίνεται τραγούδι,  γιατί με το τραγούδι υψώνεται της πολιτείας το κάστρο, ακούγεται από κορφή σε κορφή, κατεβαίνει σε στεριές και θάλασσες, μπαίνει στις καρδιές, τις ηλεκτρίζει και αρχίζουν να το τραγουδούν με το στόμα του Ρήγα: «Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή…»  και ανάβει η φλόγα της λευτεριάς.

Και να η άνοιξη. Κι όλοι μπροστά, αγρότες που αφήνουν τα χωράφια τους και γίνονται καπεταναίοι και τουρκοφάγοι. Ψαράδες που γίνονται ναύαρχοι και μπουρλοτιέρηδες. Έμποροι και γραμματιζούμενοι παλμός και οδηγός του λαού. Και διδάσκουν οι Έλληνες πως η ανδρειοσύνη «δεν μετριέται με το στρέμμα, μα με της καρδιάς το πύρωμα μετριέται και με το αίμα».

25η Μαρτίου κι έχουν περάσει από τότε 190 άνοιξες. Και είναι σαν χθες. Σαν σήμερα. Τότε που σηκώθηκαν οι ψυχές ολόρθες στο λυκόφως του κόσμου και φώναξαν το «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ», απλά, λιτά, περήφανα, σα να έλεγαν «καλημέρα» στο χάροντα. Και στην αθανασία!

Κλείνοντας θα δανειστώ μια τελευταία φράση από τους ποιητές μας…. «αυτό το λόγο θα σας πώ δεν έχω άλλο κανένα μεθύστε με τ' Αθάνατο κρασί του 21»

Διασκευή από το antinews
Read more »

Τρίτη 20 Μαρτίου 2012

Ανακοίνωση ΣΠΑ IV (Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή)

1ο Εργαστήριο: Πέμπτη 22/3/2012
12:30 μ.μ. Αίθουσα Δ7

Στο εργαστήριο θα συζητηθούν θέματα που προέκυψαν κατά τη διδασκαλία, στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων, διδακτικές τεχνικές, κ.α. Επίσης, οι φοιτητές και φοιτήτριες της Σχολικής Πρακτικής θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ομιλία της κ. Π. Δημητροπούλου (προσκαλεσμένη ομιλήτρια από το Τμήμα Ψυχολογίας του Παν/μιου Κύπρου με το πρόγραμμα Erasmus) με θέμα: "Προαγωγή της Κοινωνικής & Συναισθηματικής Αγωγής στο Σχολικό Περιβάλλον".
Η παρουσία όλων των φοιτητών/τριων της ΣΠΑ IV (Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή) είναι υποχρεωτική.


Οι επόπτες
Η. Κουρκούτας
Α. Μουζάκη
Read more »

«Η Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών στην Ευρώπη και τον Κόσμο» (A14Π03)

Επειδή έχει εντοπιστεί σφάλμα εκ παραδρομής στον Εύδοξο σχετικά με τη δήλωση του διδακτικού εγχειριδίου, στο *μάθημα του κ. Καρρά*, ενημερώνονται οι φοιτητές/φοιτήτριες ότι για το βασικό εγχειρίδιο του μαθήματος που δηλώνουν ο σωστός τίτλος είναι
:
« Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΟΣΜΟ Ι ΕΥΡΩΠΗ ΑΦΡΙΚΗ »

Κωδικος Ευδοξου 12778372.






Ο Διδάσκων
Κ.Γ. Καρράς
Read more »

Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

Παραιτήθηκε η επιτροπή εκλογών του Πανεπιστημίου Κρήτης

Επιστολή παραίτησής τους από την οργανωτική επιτροπή για τις εκλογές του Συμβουλίου Διοίκησης του Πανεπιστημίου Κρήτης, έστειλαν τα μέλη της προς τον υπουργό Παιδείας, Γιώργο Μπαμπινιώτη, την οποία κοινοποίησαν και προς τον πρύτανη του Πανεπιστημίου Ευρ. Στεφάνου.

Οι καθηγητές αναφέρονται στις συνθήκες κάτω από τις οποίες κλήθηκαν να εκτελέσουν το έργο της διεξαγωγής των εκλογών στα νέα Συμβούλια Διοίκησης. Κάνουν λόγο για παρεμπόδιση των εκλογών από ομάδες φοιτητών, ενώ καταγγέλλουν ότι συχνά στην παρεμπόδιση, εκτός από τους φοιτητές, συμμετείχαν και ορισμένοι καθηγητές του ιδρύματος.

Τα μέλη της επιτροπής με την επιστολή τους επιρρίπτουν ευθύνες στον πρύτανη ο οποίος -όπως τονίζουν- βασίστηκε στο σκεπτικό ότι «η ευθύνη της πρυτανείας εξαντλείται στην εξασφάλιση των τυπικών διαδικασιών της εκλογής (γραμματεία, εκλογικοί κατάλογοι, σφραγίδες κ.λπ.) και δεν έχει καμία ευθύνη για ό,τι μπορεί να συμβεί την ημέρα των εκλογών». Ωστόσο, σύμφωνα με έγγραφο του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας προς τη Βουλή, αναφέρεται ότι «υπεύθυνος για τη διαφύλαξη της ακαδημαϊκής ελευθερίας και διδασκαλίας και την ασφάλεια του προσωπικού είναι ο πρύτανης, ενώ για τις εντός του χώρου των ΑΕΙ τελούμενες αξιόποινες πράξεις προβλέφθηκε με το νέο νόμο η εφαρμογή της κοινής νομοθεσίας».
 
Οι καθηγητές της οργανωτικής επιτροπής επισημαίνουν ότι μέχρι σήμερα κανένα πανεπιστήμιο δεν έχει καταφέρει να διεξαγάγει εκλογές, είτε γιατί παρεμποδίστηκαν από συγκεντρωμένα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας είτε γιατί αναβλήθηκαν επανειλημμένα, ή γιατί παραιτήθηκαν κάποιοι υποψήφιοι, ή γιατί δεν υπήρχαν αρκετοί, ή γιατί καθυστέρησε η έκδοση της διαπιστωτικής πράξης κ.λπ.

Οι καθηγητές τονίζουν ιδιαίτερα ότι το πρόβλημα υπερβαίνει το Πανεπιστήμιο Κρήτης και τις αρμοδιότητες της Οργανωτικής Επιτροπής, ανάγεται δε σε μια συντονισμένη προσπάθεια παρεμπόδισης των εκλογών για το Συμβούλιο και της δρομολόγησης των διαδικασιών για την ανάδειξη νέων πανεπιστημιακών αρχών και πρυτάνεων.

Οι καθηγητές της οργανωτικής επιτροπής διερωτώνται τέλος: «υπάρχουν κάποιοι Έλληνες που προτίθενται να σηκώσουν το βάρος μιας τέτοιας απόφασης, δηλαδή του αυτονόητου της εφαρμογής του Νόμου;».
Read more »

Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-δήλωση συγγραμμάτων


Η  δήλωση συγγραμμάτων θα είναι από
14 Μαρτίου 2012 μέχρι 18 Μαίου 2012.

Υπενθυμίζεται ότι οι φοιτητές υποχρεούνται να προβούν σε δήλωση μαθημάτων στο οικείο τμήμα τους και δικαιούνται να παραλάβουν συγγράμματα μόνο για τα μαθήματα εκείνα τα οποία έχουν συμπεριλάβει κατά το τρέχον εξάμηνο στη δήλωση μαθημάτων τους.
Οι φοιτητές θα πρέπει να ελέγχουν και τον κωδικό του μαθήματος όχι μόνο τον τίτλο.

Επισημαίνεται ότι βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας οι φοιτητές που έχουν υπερβεί τα ν+2 έτη σπουδών δε δικαιούνται δωρεάν διδακτικά συγγράμματα.


ΑΠΌ ΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
14/3/2012
Read more »

Το Πανεπιστημίο Κρήτης στα 400 κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου!

 
Τη συνεχιζόμενη πρωτοκαθεδρία των αμερικανικών πανεπιστημίων και την ακμή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ασία διαπιστώνει έρευνα που διενεργήθηκε από το αγγλικό περιοδικό Times Higher Education και κατατάσσει πανεπιστήμια με κριτήριο όχι μόνο την ακαδημαϊκή τους ποιότητα αλλά και τη φήμη που τα περιβάλλει.

Σύμφωνα με τη φήμη
, την πρώτη θέση παγκοσμίως καταλαμβάνει το Χάρβαρντ ενώ δεύτερο έρχεται το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT), αμφότερα βρίσκονται στην περιοχή της Βοστόνης. Τρίτο είναι το αγγλικό πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, ενώ την πεντάδα πρωταθλητών φήμης συμπληρώνουν το Στάνφορντ και το Μπέρκλεϊ. Συνολικά, 44 από τα 100 περιφημότερα πανεπιστήμια βρίσκονται στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Σύμφωνα όμως με την ακαδημαϊκή τους ποιότητα
, το Πανεπιστημίο του Χάρβαρντ έρχεται δεύτερο μαζί με το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ ενώ την πρώτη θέση  καταλαμβάνει το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καλιφόρνια. Στην έβδομη θέση ανάμεσα σε 400 Πανεπιστήμια καταλαμβάνει το ΜΙΤ. Όσον αφορά τα ελληνικά ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα μόνο το Πανεπιστήμιο της Κρήτης εμφανίζεται στη 279 θέση στη λίστα με την ακαδημαϊκή κοινότητα ενώ μέχρι και την 400η δεν συναντάμε κάποιο άλλο.

Στη λίστα των πανεπιστημίων τα οποία κρίνονται με τη φήμη δεν συναντάμε ούτε ένα ελληνικό πανεπιστήμιο. Αντίθετα η Τουρκία εκπροσωπείται από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο Μέσης Ανατολής που βρίσκεται στην 96η θέση.

Εντυπωσιακή είναι η ανέλιξη ασιατικών ιδρυμάτων, που έχουν 17 αντιπροσώπους στην κορυφαία εκατοντάδα. Δεν προκαλεί έκπληξη ότι ελληνικά πανεπιστήμια δεν συγκαταλέγονται στη λίστα.


Η φήμη κάθε πανεπιστημίου έχει τεράστια σημασία καθώς διαμορφώνει την αντίληψη που έχουν για αυτό ακαδημαϊκοί, χρηματοδότες και επίδοξοι φοιτητές.
Οι μεγάλες πόλεις προσπαθούν άλλωστε να είναι «κόμβοι» ανώτατης εκπαίδευσης καθώς συνήθως από τα καλύτερα και περιφημότερα πανεπιστήμια αποφοιτούν οι καινοτόμοι επιχειρηματίες του μέλλοντος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Νέα Υόρκη που, επιθυμώντας να ανταγωνιστεί τα ιδρύματα της Silicon Valley και της Βοστόνης, επιχειρεί να χτίσει τη δική της επιστημονική πανεπιστημιούπολη.

Βεβαίως πρέπει να επισημανθεί ότι η μεθοδολογία της έρευνας, που διενεργήθηκε μόλις για δεύτερη χρονιά, παραμένει αμφισβητήσιμης αξιοπιστίας. Οι μελετητές βαθμολόγησαν τη φήμη κάθε πανεπιστημίου με βάση τη γνώμη 17.000 ακαδημαϊκών. Το πρόβλημα έγκειται στο ότι το 44% των ερωτηθέντων εργάζονται σε αμερικανικά πανεπιστήμια, γεγονός που πιθανώς ευνόησε τα βορειοαμερικανικά ιδρύματα, ενώ η κυριαρχία τεχνικών πανεπιστημίων μπορεί να οφείλεται στο ότι μόλις το 7% των συμμετεχόντων διδάσκουν φιλολογικά μαθήματα.



Αναλυτικά
ΕΔΩ   η κατάταξη ποιότητας και ΕΔΩ η κατάταξη φήμης

Πηγή: Σκαι
Read more »